A. راهنمای بخش ها
B. راهنمای سامانه ها
C. راهنمای ابزارها + ویژگی ها
01. جداول قیمت 02. پاپ اوور قیمت ها 03. نسخه ها و زبان ها 04. موتور جستجوی سایت 05. اتاق‌های گفت‌و‌گو 06. آرشیو قیمت ها 07. راهنمای اختصاصی صفحات 08. نسخه موبایل 09. ابزار بازنشر 10. تقویم اقتصادی 11. منوها 12. منوی دسترسی سریع 13. شاخص یاب 14. جعبه ابزار سایدبار 15. کوییک ویو 16. تیکر قیمت ها 17. پشتیبانی آنلاین 18. تماس با ما 19. دارک مد 20. تازه ها + بروزرسانی ها 21. ابزار پلاس 22. گزارش خطا 23. سامانه تکنیکال 24. متاتریدر آنلاین 25. نمودار های خطی و حجمی 26. نمودار کندل استیک 27. گزارش عملکرد نمادها 28. اندیکاتورها 29. محاسبه‌گر سطوح حمایت و مقاومت 30. محاسبه‌گر میانگین متحرک 31. محاسبه‎‌گر پیوت های کلاسیک 32. محاسبه‎‌گر فیبوناچی 33. محاسبه‎‌گر خطوط کاماریلا 34. محاسبه‎‌گر پیوت های وودی 35. محاسبه‎‌گر پیوت های دی مارک 36. محاسبه گر و نمودار آر اس آی 37. محاسبه گر و نمودار استوکاستیک 38. محاسبه گر و نمودار مک دی 39. محاسبه گر اسپرد 40. محاسبه گر پیپ 41. محاسبه گر نقاط پیوت 42. محاسبه‌گر مارجین 43. محاسبه‌گر پرافیت 44. محاسبه‌گر ریسک 45. محاسبه گر قیمت طلا 46. مقایسه گر سود و زیان 47. حباب‌سنج ارزی 48. حباب‌سنج سکه 49. مبدل واحدها 50. مبدل مقیاس ها 51. ماشین حساب 52. مبدل ارزها 53. جستجوگرها 54. پایش گرها 55. کیف های پول (والت ها) 56. مقایسه گر ارزهای دیجیتال 57. محاسبه گر سود ماینینگ 58. استخرهای استخراج ارز دیجیتال 59. محاسبه گر رمز نگاری 60. پراکنش جغرافیایی ارز ها 61. نماگرهای ارز دیجیتال 62. خوانش‌گر شبکه‌های اجتماعی 63. وب سرویس ها 64. تبلیغات و آگهی 65. نوار اعلانات 66. نقشه سایت
D. راهنمای پروفایل ها
E. راهنمای حساب + پنل کاربری
F. مفاهیم و آموزش های پایه
G. آموزش مفاهیم و روش های تحلیلی
H. آموزش روش ها و مفاهیم معاملاتی
I. روش ها و مفاهیم پرداخت ارزی

14. راهنمای صندوق های معاملاتی

  • 01. بخش "صندوق‏‌های معاملاتی" چیست و شامل چه محتوایی است؟

    در بخش صندوق‌های معاملاتی، اطلاعات و داده‌های لحظه ای از صندوق های معاملاتی کلیه کشورهای جهان شامل نرخ های زنده، نوسانات، سقف و کف روزانه، تغییر و درصد تغییر روزانه و انبوهی از اطلاعات دیگر به شکل تفکیکی ارایه می شود همچنین شما می توانید از همین بخش به پروفایل اختصاصی هر یک از صندوق ها شامل مجموعه ای وسیع از داده‌های پردازش شده، آرشیو، عملکرد روزانه، روند معاملات، نمودارها و چارت ها، ابزارهای تحلیل تکنیکال، اندیکاتورها و دیگر موارد مرتبط دست پیدا کنید.

  • 02. "صندوق‏‌های معاملاتی" در کدام بخش سایت ارایه شده است؟

    نحوه دسترسی به "صندوق های معاملاتی"در ویدیو زیر نمایش داده شده است: 

    اگر پس از مشاهده ویدیو، همچنان ابهام یا سئوالی در این رابطه داشتید لطفا از یکی از کانال های پیش بینی شده با ما تماس حاصل فرمایید.

  • 03. در نسخه موبایل، "صندوق‏‌های معاملاتی" از چه طریقی در دسترس می باشد؟

    در ویدئو زیر نحوه دسترسی به "صندوق های معاملاتی" در نسخه موبایل نمایش داده شده است: 

    اگر پس از مشاهده ویدیو، همچنان ابهام یا سئوالی در این رابطه داشتید لطفا از یکی از کانال های پیش بینی شده با ما تماس حاصل فرمایید.

  • 04. چطور می‌توان به اطلاعات "صندوق‌های‏‌ معاملاتی" یک کشور دست پیدا کرد؟

    نحوه دسترسی به " اطلاعات صندوق های معاملاتی" در ویدیو زیر نمایش داده شده است: 

    اگر پس از مشاهده ویدیو، همچنان ابهام یا سئوالی در این رابطه داشتید لطفا از یکی از کانال های پیش بینی شده با ما تماس حاصل فرمایید.

  • 05. چطور می‌توان به داده‌های یک "صندوق‏‌ معاملاتی" مشخص دست پیدا کرد؟

    نحوه دسترسی به "داده های یک صندوق معاملاتی"در ویدیو زیر نمایش داده شده است: 

    اگر پس از مشاهده ویدیو، همچنان ابهام یا سئوالی در این رابطه داشتید لطفا از یکی از کانال های پیش بینی شده با ما تماس حاصل فرمایید.

  • 06. "صندوق‏‌های معاملاتی" چه هستند؟

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (به انگلیسی: Exchange-traded fund)(مخفف انگلیسی: ETF) گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌باشد که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آن‌ها همانند سهام شرکت‌های عمومی، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است.

    فعالیت اصلی این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است، که به‌عنوان دارایی پایه صندوق، در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین عملکرد هر صندوق، به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد. در ابتدای فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس، عمدتاً مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی، شامل مدیران صندوق‌های فعال، غیرفعال و صندوق‌های پوشش خطر بودند، اما در سال‌های گذشته، به‌ویژه در ایالات متحده آمریکا، سرمایه‌گذاران خرد نیز، به سمت این صندوق‌ها، گرایش پیدا کرده‌اند.

    ETF به معنای «صندوق سرمایه گذاری قابل معامله» است، سهام صندوق هایی که معمولاً در انواع مختلف دارایی ها با نسب گوناگون سرمایه گذاری می‌کنند. (وجه نقد، اوراق مشارکت، سهام و سایر دارایی ها) ETFها سهامی توزیع می‌کنند که در بورس معامله می‌شوند و نقدینگی و شفافیت قیمت نسبتاً بالایی دارند. ETFهایی وجود دارند که در تمام انواع دارایی ها نظیر سهام بورسی، اوراق مشارکت، بازار املاک و سایر دارایی ها پخش شده‌اند. بعضی از این صندوق ها (ETF) شاخص های وسیعی را پوشش می‌دهند و بعضی دیگر بر بخش‌های خاصی از یک کلاس دارایی، همچون سهام شرکت هایی خاص در یک صنعت یا اوراق مشارکت بلندمدت تمرکز دارند.

    ETF ها معمولاً در سبد خود سهام و دارایی های متنوعی دارند که به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد به این مجموعه متنوع از سرمایه گذاری ها به آسانی خرید سهام یک شرکت و با هزینه کمتر دسترسی داشته باشند.

  • 07. "صندوق‏‌های معاملاتی" چه مزایایی دارند؟

    ETF ها مزایای زیادی برای سرمایه گذاران به ارمغان می‌آورند. چون بیشتر آن‌ها به شکل منفعل مدیریت می‌شوند، معمولاً هزینه های کمتری نسبت به سرمایه گذاری در صندوق های دیگر دارند، درنتیجه هزینه های صندوق کمتر شده و پول بیشتری برای سرمایه گذاری برای شما باقی می‌ماند. از طرفی صندوق های معاملاتی به خوبی متنوع سازی شده‌اند و به شما این اجازه را می‌دهد تا یک پرتفوی با متنوع سازی خوب را فقط با سرمایه گذاری در چند ETF بسازید. این صندوق ها همچنین ازنظر مالیاتی کارآمدتر از سایر انواع سرمایه گذاری ها هستند که این کار به پس انداز شدن پول شما نیز کمک می‌کند. ETF ها به شکل روزانه دچار نوسان ارزش می‌شوند، درست مثل سهام. این صندوق ها (ETFها) می‌توانند از طریق افزایش قیمت و در بعضی موارد با توزیع سود به شکل سود سهام، با افزایش ارزش همراه شوند (به عبارتی ارزش صندوق بالا می‌رود).

  • 08. عوامل موثر بر انتخاب "صندوق‏‌های معاملاتی" مناسب کدامند؟

    در انتخاب یک صندوق معاملاتی مناسب برای سرمایه‌گذاری این عوامل دخیل می باشند: 

    بازده و ریسک
    عملکرد یک ETF معمولاً اولین عاملی است که سرمایه گذاران می‌خواهند قبل از سرمایه گذاری، از آن مطلع شوند. بدون در نظر گرفتن اینکه صندوق در چه نوع دارایی هایی سرمایه گذاری می‌کند، هیچ‌کس نمی‌خواهد سرمایه خود را در جایی که سابقه ضعیفی دارد، قرار دهد. شرکت تحقیقاتی مستقل Morningstar که در حوزه سرمایه گذاری فعال است، از سیستم امتیازدهی ستاره‌ای که ETF ها را با بقیه صندوق ها در یک بخش قرار می‌دهد، استفاده می‌نماید. امتیاز یک ستاره به معنی عملکرد ضعیف و پنج ستاره مطلوب است. رتبه بندی ETF ها در این شرکت بر اساس بازده تعدیل شده با ریسک برای بازه های زمانی سه، پنج و ده ساله برای این ETF های قابل مقایسه می‌باشد. شرکت Morningstar همچنین صندوق های سرمایه گذاری مشترک را امتیازبندی می‌کند و امتیازات آن‌ها در اختیار تعداد بی‌شماری از سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

    هزینه ها و مخارج
    همان‌قدر که عملکرد یک ETF حیاتی است، سرمایه گذاران نمی‌خواهند درآمدهای بالقوه‌شان از طریق هزینه های اضافی بر باد برود. مؤسسه S&P Capital IQ که اطلاعات مالی را جمع‌آوری و گزارش می‌کند؛ متغیرهایی نظیر نسبت هزینه ناخالص را رتبه بندی می‌کند تا مشخص کند که آیا مدیران صندوق ها هزینه های مدیریت را در حداقل مقدار ممکن نگه می‌دارند یا خیر.

    ساختار
    اینکه ETF ها شاخص ها و معیارهای اساسی را چقدر از نزدیک پیگیری می‌کنند عنصری است که در رتبه بندی آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. مؤسسات رتبه بندی مختلف با در نظر گرفتن شاخص‌های دقیق این مورد را بررسی می‌کنند تا مشخص شود که آیا ETF ها از شاخص درستی پیروی می‌کنند یا خیر.

    نقد شوندگی
    نقد شوندگی برای ETF ها امری ضروری است و نشان می‌دهد که خرید و فروش بدون تأثیر شدید قیمت بازار برای سرمایه گذاری چقدر آسان است. شرکت پژوهشی Ned Davis یک روش برای رتبه بندی نقدشوندگی در اختیار دارد که در آن عدد ۱ یعنی نقدشوندگی بسیار پایین و ۵ به معنی نقد شوندگی بالاست.

    نتیجه‌گیری
    ETF ها برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند پولشان را در جایی به گستردگی شاخص کل سرمایه گذاری کنند، یک گزینه‌ی به‌سرعت در حال رشد است. دانستن این‌که این سرمایه گذاری های پیچیده چگونه امتیازبندی می‌شوند تمرینی است برای تحقیق و تصمیم برای اینکه سرمایه گذاری در یک صندوق از نظر مالی معقول است یا خیر.

    متأسفانه در ایران هنوز مؤسسات رتبه بندی مستقل و کارآمدی وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با مقایسه عملکرد، هزینه‌ها، ساختار صندوق و نقد شوندگی آن‌که اجزای کلیدی ETF ها هستند مقایسه دقیق‌تری بین این نوع صندوقها داشته باشید. سرمایه گذاران اگر به بال دانش مجهز باشند، می‌توانند در فهمیدن امتیازبندی یک ETF و تصمیم برای خرید یا فروش آن اعتمادبه‌نفس بیشتری کسب کنند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین