A. راهنمای بخش ها
B. راهنمای سامانه ها
C. راهنمای ابزارها + ویژگی ها
01. جداول قیمت 02. پاپ اوور قیمت ها 03. نسخه ها و زبان ها 04. موتور جستجوی سایت 05. اتاق‌های گفت‌و‌گو 06. آرشیو قیمت ها 07. راهنمای اختصاصی صفحات 08. نسخه موبایل 09. ابزار بازنشر 10. تقویم اقتصادی 11. منوها 12. منوی دسترسی سریع 13. شاخص یاب 14. جعبه ابزار سایدبار 15. کوییک ویو 16. تیکر قیمت ها 17. پشتیبانی آنلاین 18. تماس با ما 19. دارک مد 20. تازه ها + بروزرسانی ها 21. ابزار پلاس 22. گزارش خطا 23. سامانه تکنیکال 24. متاتریدر آنلاین 25. نمودار های خطی و حجمی 26. نمودار کندل استیک 27. گزارش عملکرد نمادها 28. اندیکاتورها 29. محاسبه‌گر سطوح حمایت و مقاومت 30. محاسبه‌گر میانگین متحرک 31. محاسبه‎‌گر پیوت های کلاسیک 32. محاسبه‎‌گر فیبوناچی 33. محاسبه‎‌گر خطوط کاماریلا 34. محاسبه‎‌گر پیوت های وودی 35. محاسبه‎‌گر پیوت های دی مارک 36. محاسبه گر و نمودار آر اس آی 37. محاسبه گر و نمودار استوکاستیک 38. محاسبه گر و نمودار مک دی 39. محاسبه گر اسپرد 40. محاسبه گر پیپ 41. محاسبه گر نقاط پیوت 42. محاسبه‌گر مارجین 43. محاسبه‌گر پرافیت 44. محاسبه‌گر ریسک 45. محاسبه گر قیمت طلا 46. مقایسه گر سود و زیان 47. حباب‌سنج ارزی 48. حباب‌سنج سکه 49. مبدل واحدها 50. مبدل مقیاس ها 51. ماشین حساب 52. مبدل ارزها 53. جستجوگرها 54. پایش گرها 55. کیف های پول (والت ها) 56. مقایسه گر ارزهای دیجیتال 57. محاسبه گر سود ماینینگ 58. استخرهای استخراج ارز دیجیتال 59. محاسبه گر رمز نگاری 60. پراکنش جغرافیایی ارز ها 61. نماگرهای ارز دیجیتال 62. خوانش‌گر شبکه‌های اجتماعی 63. وب سرویس ها 64. تبلیغات و آگهی 65. نوار اعلانات 66. نقشه سایت
D. راهنمای پروفایل ها
E. راهنمای حساب + پنل کاربری
F. مفاهیم و آموزش های پایه
G. آموزش مفاهیم و روش های تحلیلی
H. آموزش روش ها و مفاهیم معاملاتی
I. روش ها و مفاهیم پرداخت ارزی

04. ویزاکارت و مسترکارت

  • تفاوت کارت مجازی با کارت فیزیکی در ویزاکارت ها یا مسترکارت ها چیست؟
    کارت مجازی در واقع تنها مشخصات مندرج روی کارت لازم برای پرداخت است که به آدرس ایمیل فرد متقاضی ارسال خواهد شد، بنابراین همان طور که از نام آن مشخص است این نوع کارت ماهیت فیزیکی ندارد و در معاملات اینترنتی یا معاملاتی که از طریق فکس یا تلفن انجام می پذیرد کاربرد دارد.

    البته کارت ویرچوال (مجازی) برای کاربرد در اینترنت کاملا مانند کارت پلاستیکی است با این تفاوت که شما فقط مشخصات کارت را دریافت می کنید و به مقدار شارژی که در حساب خود دارید می توانید خرید کنید یا پول بپردازید. مزیت این کارت در عدم دریافت کارمزد به ازای هر خرید که انجام می دهید است و از نظر امنیتی عدم امکان شارژ کارت شما بیش از مبلغ درون کارت وجود ندارد. توجه دارید که یکی از مزایای بسیار بزرگ این دو کارت، خرید نقدی و پرداخت قسطی با کارمزدهای پایین (در صورت استفاده مداوم و معتبر و شناخته شدن توسط شعبه بانک) است که این امر درباره کارت های مجازی وجود ندارد. البته توجه داشته باشید هنگام استفاده از این کارت های مجازی باید حتما از فیلتر شکن استفاده کنید تا آی پی شما از ایران آشکار نشود. چرا که در غیر این صورت مشمول تحریم های آمریکا شده و اعتبار شما مسدود خواهد شد.اما کارت فیزیکی همانند کارت های موجود در شبکه بانکی ایران است و از آنها علاوه بر استفاده هایی که برای کارت مجازی وجود دارد می توان در پایانه های فروش (POS)، هتل ها و... اقدام به پرداخت کرد و همچنین از دستگاه های خودپرداز سراسر جهان که لوگوی master cardیا visa کارت را دارند پول دریافت کرد.


  • خرید مسترکارت یا ویزاکارت چقدر هزینه خواهد داشت؟
    حالا اگر با توجه به شرایط موجود تصمیم به درخواست ویزا کارت یا مسترکارت دارید قبل از هرکاری به جدول زیر توجه کنید تا از میزان هزینه های لازم این کار مطلع شوید و بدانید برای دریافت یکی از این کارت ها چقدر هزینه خواهید داشت. به یاد داشته باشید اگر شرکتی که از آن درخواست خرید کارت دارید و در فرم ثبت نام خواسته اید که کارت فیزیکی در منزل تحویل شما داده بشود باید حدود 30 هزار تومان برای این خدمات بیشتر بپردازید.




  • مزایای مستر کارت و ویزاکارت چیست؟
    مسترکارت و ویزا کارت دو نوع از کارت‌های اعتباری معتبر جهان هستند که با داشتن بیش از 140 نمایندگی در کشورهای مختلف جهان و همین‌طور با دارا بودن سه میلیون دستگاه پایانه ATM , POS در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارند. از مزایای مسترکارت و ویزا کارت می‌توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان، خرید از تمامی فروشگاه‌های بین‌المللی، خرید از همه فروشگاه‌های اینترنتی، تبادل مالی با شرکت‌های بین‌المللی، انتقال پول از شعب ارزی بانک‌های بین‌المللی، صرافی‌ها و بانک‌های اینترنتی اشاره کرد.

    زمانی که شما یک کارت ویزا و یا مستر داشته باشید، از هر دستگاه خود پردازی که دارای لوگو شرکت ویزا و مستر است می توانید پول نقد دریافت کنید، شایان ذکر است دستگاه های کارت خوان اکثر مراکز خرید، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل ها به سیستم شبکه ویزا و مستر متصل هستند و فرقی برای شما نمی کند که کارت بانک شما به کدام یک از این دو شبکه متصل است.


  • مستر کارت و ویزات کارت چگونه کار می کنند؟
    مستر کارت و ویزا کارت شبکه های جهانی پرداختی از طریق کارت‌های اعتباری هستند که می‌توانند در سرتاسر دنیا در بیش از ۲۳ میلیون ناحیه جغرافیایی استفاده شود و میلیون‌ها مشتری دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مستر کارت و ویزا کارت، مستقیما برای مشتریان کارت صادر نمی‌کند. در عوض صدور کارت‌های مستر کارت و ویزا کارت در دست بانک‌هایی است که مسئولیت خدمات مستر کارت و ویزا کارت را بر عهده گرفته‌اند. همچنین هر نوع هزینه‌ای که ما برای استفاده از مستر کارت‌ و ویزا کارتمان می‌پردازیم به حساب بانک می‌رود و نه مستر کارت و ویزا کارت. در واقع مستر کارت و ویزا کارت درآمدشان را از طریق ارائه خدمات به این بانک‌ها به دست می‌آورند.

    تمام هزینه‌هایی که مشتریان برای استفاده از ویزا و مستر کارت پرداخت می‌کنند به حساب بانک طرف قراردادشان می‌رود و نه ویزا کارت و مسترکارت. ویزا کارت و مستر کارت هم درآمدشان را از طریق ارائه خدماتش به بانک‌ها در سرتاسر دنیا به دست می‌آورند.


  • مسترکارت و ویزا کارت چه تفاوتی با هم دارند؟
    مستر کارت و ویزا کارت دو رقیب سرسخت یکدیگر هستند که خدمات مشابهی به مشتریانشان ارائه می‌دهند. هر دو حجم عظیمی مشتری مختص به خود دارند و هر کدام دارای شبکه‌ای گسترده هستند که این شبکه‌ها بیشتر از صد کشور دنیا را پوشش می‌دهند. ما به عنوان یک مشتری معمولا فرق زیادی بین این دو نمی‌بینیم، جز دو برند متفاوت! بین این دو شرکت ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری جهانی تقریبا تفاوت چشمگیری وجود ندارد. حقیقت این است که این دو رقبای یک میدان هستند و می دانید که هر کجا رقابت باشد هر دو رقیب سعی می‌کنند بهتر از دیگری باشند. افراد معمولا وقتی می‌خواهند اولین کارت اعتباریشان را بگیرند زیاد به این فکر نمی‌کنند که ویزا پشتیبانیش می‌کند یا مستر، بیشتر به این فکر می‌کنند که کدام بانک جوایز بیشتر و بهتری دارد و اینکه چقدر برای هزینه‌های بانکی‌شان دریافت می‌کنند.

    بسیار به ندرت پیش می آید که مثلا فروشگاهی (یا یک وب سایت) یکی از این کارت ها را قبول و دیگری را رد کند، بنابراین هر دو کارت مستر و ویزا تقریبا به یک اندازه قابلیت استفاده دارند و این که کدام یک از این دو شرکت یک کارت را صادر نموده است، ذاتاً تغییری در ویژگی های آن کارت ایجاد نمی کند بنابراین آن چه لازم است در رابطه با خرید کارت برای شما مهم باشد، ویژگی ها، امکانات و محدودیت های کارت ارزی است و نه شرکت اصلی صادر کننده و پشتیبان کارت که ممکن است نام هایی چون مستر کارت (Master Card)، ویزا کارت (Visa card)، امریکن اکسپرس (American Express) و غیره باشد. در نتیجه ویژگی های کارت و تطابق آن با نیازهای شماست که باید به آن توجه نمائید. پس ابتدا لازمست بدانید چه نیازهایی دارید و مبتنی بر این نیازها، کارتی را تهیه کنید که بیشتر پاسخگوی این نیازهاست.

    قوانین بانک عامل، قوانین بانک مرکزی بانک عامل، قوانین ویزا کارت و مستر کارت همگی با هم تلفیق میشوند و تفاوت ها را می آفرینند. به زبان ساده تر این که ویژگی جزئی ویزا کارت و مسترکارت توسط بانک ها مشخص میشود به این ترتیب که ممکن است یک بانک ویزا کارت به ارز دلار بدهد اما بانک دیگری ویزا کارت به ارز درهم بدهد و بانک بعدی ویزا کارت با ارز یورو. هر بانک استاندارد دهی کارت ها خودش را دارد به عنوان مثال طبقه بندی کارت ها به کلاسیک، گلد و ... فقط کاربرد داخل بانکی دارد ممکن است یک بانک به ویزا کارت خودش که روزانه 2000 دلار سقف برداشت دارد نام "کلاسیک" بدهد و دیگری به این کارت نام ویزاکارت سفید را بدهد. همینطور ممکن است ویزا کلاسیک یک بانک سقف برداشت روزانه 1500 دلار داشته باشد و دیگری سقف برداشت 4000 دلار.

    در دنیای ویزا کارت و مسترکارت هیچ ویژگی ثابت و مشخصی وجود ندارد و این بانک ها هستند که کارت های خود را دسته بندی میکنند، نام گذاری میکنند و به مشتریان ارائه میکنند. هنگام تصمیم گیری برای گرفتن کارت اعتباری، افراد به طور کلی بانک را بر اساس طرح پاداش و کارمزد خدماتی که دریافت می کنند، انتخاب می کنند نه بر اساس ویزا کار


  • ویزا کارت یا مستر کارت چیست؟
    برخی از ما با استفاده از کارت های بانکی داخل کشور می توانیم نیازهای مالی خودمان را برطرف کنیم، اما اگر بنا به هر دلیلی برای ارسال پول، ثبت نام دانشگاه یا موسسات آموزشی خارجی یا خرید خارجی به این خدمات نیاز داشته باشیم، کارت های بانکی وطنی کارایی نخواهند داشت. لذا باید به خدمات بانکی و الکترونیک کارت هایی همچون ویزا و مسترکارت امیدوار بود.
    این در حالی است که با توجه به محل استقرار شرکت های ارائه کننده این نوع خدمات بانکی و کارت ها که معمولا آمریکاست، به دلیل تحریم های یک جانبه این کشور، ایرانیان نمی توانند به طور عادی از این خدمات استفاده کنند، اما این محدودیت ها باعث نشده دسترسی به این کارت های معتبر بین المللی برای من و شما رویا باشد. خیر! این کارت ها در همین نزدیکی من و شما قابل صدور و تحویل است.

    ویزا کارت یا مستر کارت چیست؟
    مسترکارت و ویزا کارت دو نوع از کارت های اعتباری معتبر جهان هستند که با داشتن بیش از 140 نمایندگی در کشورهای مختلف جهان و همین طور با دارا بودن سه میلیون دستگاه پایانه ATM , POS در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارند. از مزایای مسترکارت و ویزا کارت می توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاه های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان، خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی، خرید از همه فروشگاه های اینترنتی، تبادل مالی با شرکت های بین المللی، انتقال پول از شعب ارزی بانک های بین المللی، صرافی ها و بانک های اینترنتی اشاره کرد.

    چگونه ویزا کارت بگیریم؟
    اگر شما نیازمند دریافت ویزاکارت و مسترکارت وخدمات الکترونیک بانکی مستقر در بستر آن هستید، کافی است کمی وقت بگذارید و سری به دنیای مجازی بزنید تا از چند و چون دریافت این گونه کارت ها با خبر شوید.البته باید بدانیم با این که برخی بانک های خصوصی کشور این کارت ها را صادر می کنند، اما در نهایت با توجه به شرایطی که پیش پای متقاضی می گذارند زیاد به دریافت این گونه کارت ها از سیستم بانکی کشورمان نمی توان امیدوار بود. مثلا یکی از این شرایط سپرده گذاری کلان 50 میلیون تومانی، آن هم به صورت بلندمدت است که روشن است به صرفه نیست. پس راهی نیست جز مراجعه به شرکت های ارائه کننده خدمات خصوصی که البته کم هم نیستند. این شرکت ها به دو صورت وجود دارند. گاه در اینترنت آگهی می دهند و گاه غرفه رسمی در برخی مراکز بزرگ خرید تهران دایر می کنند و کارمندان شیک پوششان خدمات صدور این کارت ها را به شهروندان ارائه می کنند. تفاوت میان این دو روش عرضه نیز کارمزد های آنهاست. به طوری که افتتاح کارت از طریق شرکت های علنی بسیار گران تر است.
    در هر حال شرکت های خصوصی برای صدور این کارت ها از شعب مسترکارت و ویزاکارت در کشورهای نزدیک ایران مانند عمان، امارات، گرجستان، ارمنستان یا کشورهای اروپای شرقی چون بلغارستان و لهستان استفاده می کنند. برای استفاده از خدمات این گونه شرکت ها کافی است فرم مورد نظر شرکت را کامل کنید و یک کپی از کارت ملی و پاسپورت خودتان را همراه با مبلغ مورد نظر بعلاوه هزینه های مربوط تحویل دهید. اگر تقاضای دریافت ویزاکارت و مسترکارت مجازی دارید بدون تردید همان لحظه می توانید اعتبار را دریافت و خرید خودتان را انجام دهید، اما اگر کارت فیزیکی درخواست کرده اید باید از 15 تا 45 روزکاری منتظر بمانید.
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین