خبر
 

آنچه كه هنگام خريد حلقه یا انگشتر بايد دانست

تاريخ ساخت اولين انگشتر به هزاران سال پيش باز مي‌گردد و در آيين‌هاي مختلف به‌عنوان نماد‌هاي متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است. اما به‌طور معمول مدور بودن حلقه نمادي از عشقي جاودان و بدون آغاز و پايان است. ساخت حلقه نيز به مرور زمان تكامل يافت. در آغاز حلقه‌ها از جنس فلزات گرانبها و پس از آن به‌منظور افزايش زيبايي به سنگ يا سنگ‌هاي جواهر مزين شدند.

آنچه كه هنگام خريد حلقه / انگشتر بايد دانست
خانم‌ها و آقايان از حلقه در مناسبت‌هاي متفاوت نظير نامزدي، ازدواج، سالگردهاي ازدواج و يا مراسم رسمي استفاده مي‌كنند. اغلب حلقه يا انگشترهايي كه مورد استفاده‌ي روزمره قرار مي‌گيرند كوچك و داراي ظاهري ساده هستند. اين در‌حاليست كه انگشتر‌هاي بزرگ‌تر و با‌شكوه‌تر در مراسم و مهماني‌ها استفاده مي‌شوند.
هنگام خريد يك انگشتر چند مورد را مي‌بايست در نظر داشت. اول و از همه مهم‌تر آن است كه آيا اين انگشتر در دست شخص دريافت كننده زيبا به‌نظر خواهد رسيد؟ ممكن است برخي افراد تمايل داشته باشند انگشترشان علاوه بر‌اينكه در انگشت زيبا به‌ نظر برسد در كل دست نيز خود‌نمايي و جلب توجه كند. يا اينكه آيا اين انگشتر براي استفاده‌ي روزمره مناسب است؟ آيا از دوام كافي براي كاربرد روزانه برخوردار است؟ آيا مي‌توان به‌راحتي از آن استفاده كرد؟ و البته،هرگز نمي‌بايست چگونگي ساخت انگشتر، كيفيت سنگ‌هاي جواهر و نحوه‌ي نصب آنها را بر روي پايه‌ي انگشتر ناديده گرفت. عوامل تأثيرگذار بر روي كيفيت انگشتر به‌طور معمول ارتباط مستقيمي با مهارت سازنده، به‌خصوص نحوه‌ي نصب سنگ‌هاي جواهر دارند.

اغلب انگشترها بايد از جنس فلزات بسيار با كيفيت و داراي ساختار متراكم نظير پلاتين يا شايد تيتانيوم ساخته شوند. به علاوه، در صورتي‌كه انگشتر مزين به سنگ‌هاي جواهر است، تراش، شفافيت و وزن آن نيز از جمله عوامل مؤثر بر‌روي كيفيت انگشتر به شمار مي‌آيد. حلقه‌ها نيز همانند ديگر جواهرات موجب تمايز شخص از ديگران مي‌شوند. هر‌قدر قطعه منحصر بفردتر يا رنگ سنگ با‌ كيفيت‌تر باشد، توجه بيشتري به سوي آن جلب خواهد شد. به‌علاوه،هرقدر انگشتر و سنگ نصب شده بر‌روي آن بزرگتر و طراحي آن متفاوت‌تر باشد، متمايز‌تر به‌نظر خواهد رسيد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین