خبر
 

چگونه ياقوت بخريم؟

ياقوت سنگ ماه تولد "تير" مي‌‌باشد و از گذشته‌هاي دور سنگ خوش‌شانسي به‌شمار مي‌آمده است. ياقوت را مي‌توان بر روي گردنبند، دستبند و ديگر جواهرات نصب كرد. اكثر ياقوت‌ها كوچك هستند اما همچنان جزء سنگ‌هاي بسيار گران‌بها به‌شمار مي‌آيند. در صورتي‌كه شما صاحب جواهرات مزين به ياقوت هستيد، مي‌بايستي نحوه‌ي صحيح مراقبت از آن را بدانيد. مراقبت از اين سنگ بسيار آسان است.



گام اول:
پيش از انجام كارهاي سخت جواهرت مزين به ياقوت را در جاي مناسبي قرار دهيد زيرا ياقوت سنگي حساس است و امكان دارد شكسته شود. 

گام دوم:

از محلول‌هاي شوينده‌ي مخصوص براي پاك كردن جواهرات ياقوت‌نشان استفاده كنيد. اين محلول‌ها به طور معمول داراي برس‌هاي نرمي براي شستشو هستند. در صورت عدم دسترسي به محلول‌هاي شوينده مخصوص مي‌توان از آب و صابون گرم براي اين كار استفاده كرد. 

گام سوم:

پس از شستن ياقوت با محلول‌هاي شوينده يا آب صابون گرم، آن را با آب ولرم شستشو دهيد تا هيچ گونه ماده‌اي بر روي آن باقي نماند، سپس آن را با حوله‌ي نرم، با دقت و به آرامي خشك كنيد. 

گام چهارم:

به منظور از بين بردن آلودگي‌هاي موجود بر روي جواهرات مزين به ياقوت آن‌ها را به مدت يك شب در الكل قرار دهيد زيرا روش مناسبي براي از بردن آلودگي‌هاي موجود بر روي بخش‌هاي غيرقابل دسترسي است كه پاك كردن آن با محلول‌هاي شوينده امكان‌پذير نيست. 


گام پنجم:

پس از هر بار استفاده، جواهرات خود را با پارچه‌اي نرم پاك كنيد. با اين كار چربي يا نمك منتقل شده به ياقوت را از بين خواهيد برد. 

گام ششم:

جواهرات مزين به ياقوت را در تكه پارچه يا كيسه پلاستيكي نگهداري كنيد. با اين كار جواهرات شما به مدت طولاني از آسيب به دور خواهند بود. 

توصيه و اخطار: 

•    هر از گاهي جواهرات خود را نزد جواهرفروش ببريد تا آن را با پاك‌كننده‌هاي "فراصوتي Ultrasonic" تميز كند. 

•    هرگز از پاك‌كننده‌هايي كه ايجاد ساييدگي مي‌كنند براي تميز كردن جواهرات ياقوت‌نشان استفاه نكنيد. به خصوص در اين مورد بايد از كاربرد خمير دندان به شدت                     جلوگيري كرد. 

•    هرگز جواهرات مزين به ياقوت را در برابر مواد شيميايي قوي قرار ندهيد. همچنين از تماس آن‌ها با مواد شوينده، اسپري مو و ادكلن جلوگيري كنيد. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین