خبر
 

زاوروفسکی، یک کریستال ساز جاه طلب

 

کمپانی زاوروفسکی (Swarovski) یک شرکت تولید جواهرات برش خورده خاص و لنزهای قوی و یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت های تولیدات صنایع اپتیک در جهان است که بیش از یک قرن سابقه ای درخشان در تولیدات اپتیکی، جواهرات و کریستال دارد.
در 24 اکتبر سال 1862 در جمهوری چک به دنیا آمد و در ابتدای کار در کارگاه برش شیشه و کریستال در حکومت سلطنتی اتریش کار می کرد.

کمپانی زاوروفسکی (Swarovski) یک شرکت تولید جواهرات برش خورده خاص و لنزهای قوی و یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت های تولیدات صنایع اپتیک در جهان است که بیش از یک قرن سابقه ای درخشان در تولیدات اپتیکی، جواهرات و کریستال دارد.


به جرئت می توان گفت که هیچ دوستدار جواهراتی وجود ندارد که نام زاوروفسکی را نشنیده باشد و حتی می توان به جواهرسازانی اشاره کرد که به دنبال تراش های خاص و منحصر به فرد برای جواهرات گران قیمت خود هستند.

به گزارش برترین ها دانیل زاوروفسکی، در 24 اکتبر سال 1862 در جمهوری چک به دنیا آمد و در ابتدای کار در کارگاه برش شیشه و کریستال در حکومت سلطنتی اتریش کار می کرد.

کریستال های زاوروفسکی با افزایش شکست نور در ساخت جواهرات، مجسمه، طراحی لباس و نورپردازی خانه ها و چراغ ها استفاده می شدند که تمام مجسمه های تولیدی با آرم یک گل تولید می شدند. البته در سال 1988 این گل تبدیل به یک قو شده و نشان آن تغییر کرد.

او در سال 1892 با بهره گیری از دستگاه های برش الکتریکی به تولید جواهرات خاص پرداخت. او در زمان خود برای تولید برق کارخانه خود از برق آبی بهره گرفت که این نیز از ابتکارات و اختراعات خودش بود. سرانجام در سال 1895 با سرمایه گذاری «آرماند کاسمن» و «فرانس وایز» شرکت زاوروفسکی گسترش پیدا کرد و این کارخانه در تیرول اتریش بنا شد.

دانیل در ابتدا اسم کمپانی خود را «کمپانی کاسمن زاوروفسکی» گذاشت و پس از مدتی اسم آن را کوتاه تر کرده و به K.S Company تبدیل نمود. کریستال های تولیدی زاوروفسکی این قابلیت را داشتند که با شکست نور، رنگین کمان زیبایی را درست کنند. شرکت از این کریستال ها در تولید کت که با نوع خاصی از فلز تلفیق شده بود، استفاده کرد و کت های زیبایی تولید کرد.


یکی از پارچه های پالتویی این کمپانی که در آن از کریستال و نوعی روغن استفاده می شد، لباس ها را مانند یک رنگین کمان زیبا می نمود.

انسان ها از همان ابتدا سعی داشتند تا آن سوی حد دید چشم خود را نیز بتوانند آشکارا ببینند و این جذابیت بیشتر برای ستاره شناسان و ریاضیدانان وجود داشت تا با این روش به گسترش علم بپردازند.

اصول اولیه به کار بردن لنز از همان ابتدا در تلسکوپ ها بود که اولین لنز ساده را «گالیله» ستاره شناس ایتالیایی اختراع کرد.


دانیل زاوروفسکی نیز که در سال 1895 با استفاده از برش الکتریکی دست به تولید جواهرات زده بود و با خانواده اش کمپانی خود را اداره می کرد، دست به گسترش کمپانی خود زده و خطوط تولید جدیدی تاسیس کرد که شامل تولیدات اپتیکی بود.

او در سال 1935 با کمک پسرش «ویلهلم» که در آن زمان 17 ساله بود و از زمان کودکی علاقه زیادی به ستاره شناسی و نجوم داشت، دست به تولیدات اپتیکی زدند.

به گفته دانیل، «این جاه طلبی باعث پیشرفت کارخانه شد». ویلهلم در ابتدا ساخت دوربین دوچشمی را شروع کرد. این لنز که منشور آن در کارخانه جواهرسازی پدرش تولید شده بودف در اولین دوربین دو چشمی او که توسط خودش ساخته شده بود، مورد استفاده قرار گرفت.

ویلهلم زاوروفسکی، پایه گذار تجهیزات اپتیکی شرکت پدرش بود و در سال 1949 دپارتمان نورشناسی و صنایع اپتیک ورزشی را در این کمپانی تاسیس کرد که این کار او با استقبال عمومی رو به رو شد.


این بخش از کمپانی، اولین محصول خود را که یک دوربین دو چشمی سری Habicht بود ساخت. این دوربین پایه و اساس یک استاندارد برای دوربین های شکاری شد که هنوز هم از این استاندارد در صنعت اپتیکی استفاده می شود. پس از آن، کمپانی زاوروفسکی اپتیک جزو بهترین های صنایع اپتیکی در جهان گردید.

زاوروفسکی اولین دوربین تفنگ را هم در سال 1959 و اولین تلسکوپ متغیر خود را در سال 1967 تولید کرد. این شرکت در سال 1971 اولین دوربین دوچشمی با زره لاستیکی و در سال 1976 اولین دوربین تفنگ خود را که دارای خاصیتی ضدشوک بود و از صدمه زدن به چشم تیرانداز جلوگیری می کرد تولید نمود.

در سال 1994 نیز موفق شد اولین تلسکوپ معروف خود را تولید کند و پنج سال بعد اولین دوربین دوچشمی مدل EL خود را تولید کرده و روانه بازار کرد. این مدل دوربین در بین تمامی نشریات تخصصی بالاترین امتیاز را گرفته و بهترین دوربین دوچشمی در جهان گردید.

محصولات زاوروفسکی جوایز زیادی را در کشورهای مختلف نصیب خود کرد که نشان دهنده استقبال جهانی و محبوبیت زاوروفسکی در بین مشتریان بود.


کمپانی زاوروفسکی با تبحر خاصی که در تولید کریستال و تراش جواهرات پیدا کرده بود با 3 شرکت تیرولیت، سیگنینی و Swareflex در هم ادغام شده و به تولید تجهیزات اپتیکی پرداختند. تجربه ای که کمپانی زاوروفسکی در تراش کریستال داشت، باعث تولیدات اپتیکی بسیار خوبی شد که شهرت جهانی پیدا کرد. کمپانی زاوروفسکی در سال 2007 با شرکت فیلیپس قراردادی منعقد کرد که برای این شرکت لوازم الکتریکی با تزئینات کریستال تولید کند که از آن جمله می توان به چندین مدل حافظه جانبی و هدفون اشاره کرد. در سال 2008 نیز به تولید بلوتوث بی سیم رسید و کریستال های خود را در زیباسازی وسایل مختلف ازجمله یک خودرو بنز به کار برد.

به گزارش برترین ها در حال حاضر، این شرکت با داشتن بیش از 25 هزار کارمند، سفارشات بزرگی از هنرمندان برای برش الماس می گیرد و سالانه درآمدی بالغ بر 2 میلیارد دلار دارد.

 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین