خبر
 

سواچ، ساعتی برای زندگی

سواچ که از لغات سوئیس و watch  به معنای ساعت ساخته شده است نام برندی از ساعت‌های مچی است که توسط گروه سواچ به مدیریت نیکلاس ج.هایاک تولید می‌شود.

سواچ در سال 1984 به وجود آمد و در سال 1985 در سوئیس به بازار معرفی شد، البته این فکر در اوایل دهه 1980، تحت مدیریت ارنست تومکه، مدیر عامل ETA SA و نظارت تیمی از مهندسان ساعت علاقه‌مند به رهبری «المر ماک» و «جیکوز میلر» به وجود آمد.  از آنجا که این ساعت اولین وسیله پلاستیکی بود که زمان را اندازه می‌گرفت «فرانز اسپرچر» به عنوان مشاور بازاریابی انتخاب شد و این پروژه به سرعت از اینکه تنها یک ساعت جدید و قابل تقلید برای رقبا باشد به برندی برای سرگرمی با رویکرد بازاریابی تبدیل شد.

سواچ بر این هدف بود که بازاری را که ساعت‌سازان سوئیسی به برندهای ژاپنی مانند سیکو و سیتی زن باخته بودند دوباره از آن خود نماید و محبوبیت ساعت آنالوگ را درمقابل ساعت دیجیتال دوباره زنده نماید. این ترکیب بازاریابی و تولید، سوئیس را دوباره به عنوان یکی از اعضای کلیدی در دنیای ساخت ساعت مطرح نمود. قطعات ترکیبی، عملیات تولید با سرعت زیاد و تکنولوژی مونتاژ کردن برای ساخت ساعت‌ها استفاده می‌شد.

اولین معنای سواچ، ساعت دوم second watch بود زیرا این ساعت جدید با رویکردی جدید (سرگرمی و تزئینی) نسبت به سایر ساعت‌ها ساخته شد و بعدها توسط فرانز اسپرچر به عنوان ترکیبی از اسم سوئیس و watch در تمامی جهان شناخته شد.

اولین کلکسیون سواچ که شامل 12 مدل بود در اول مارس سال 1983 در زوریخ با قیمتی مابین 9/49-9/39 فرانک سوئیس عرضه شد. در همان سال قیمت 50 فرانک به صورت استاندارد برای ساعت‌ها اعلام گردید. هدف دپارتمان فروش برای یک میلیون در سال 1983 و دو و نیم میلیون در سال بعد طراحی شده بود. با بازاریابی خوب و تعداد قطعات مناسب یک ساعت ساخت سوئیس، این ساعت به سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کرد زیرا از ساعت‌های معمول آن زمان 80 درصد ارزان تر بود و تعداد قطعات آن از 91 واحد به 51 واحد کاهش یافته بود.

سواچ در اواسط دهه 1980 از محبوبیت بالای خود نهایت استفاده را کرد. علاقه‌مندان به مد، از سواچ به عنوان کش برای بستن موهای خود استفاده می‌کردند یا دو عدد ساعت را به دستان خود می‌بستند. در این مدت سواچ این ایده را مطرح کرد که با هنرمندان معروف همکاری نماید.

سواچ ارائه محصولات خود را به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌داد و در این زمان شرکت بیش از دوجین انواع مختلف ساعت را شامل ساعت‌های بدنه فلزی (سری Irony)، ساعت‌های ضد آب (سریScuba) ساعت‌هایی با بدنه باریک و تخت (Skin family) و ساعت‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت را که می‌توانستند قیمت سهام و سایر داده‌ها را دانلود نمایند (سری Paparazzi) به فروش می‌رساند.

در سال 2003، سواچ قراردادی را با فدراسیون جهانی والیبال در سوئیس به امضا رساند که بر طبق آن این شرکت اسپانسر تمامی بازی‌های والیبال ساحلی می‌شد. سواچ که در زمینه نوآوری بسیار مطرح بود فدراسیون والیبال را از نظر مالی و از نظر وسائل مورد نیاز (تابلوی امتیاز، زمان سنج و وسیله‌ای که سرعت سرویس زدن بازیکنان را اندازه می‌گرفت) تحت پوشش قرارداد. سواچ در آغاز این همکاری، رشد علاقه مندی به بازی والیبال ساحلی را تضمین کرد و می‌دانست که این بازی به سرعت به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تابستانی تبدیل می‌شود. از اواسط دهه 1980 ورزشکاران موفق به صورت اعضای افتخاری و سفرای سواچ در فعالیت‌های آن شرکت می‌نمایند. اکنون سواچ به حمایت از مسابقات اسنوبرد، اسکی و والیبال ساحلی نیز می‌پردازد.

امروز گروه سواچ به سرمایه گذاری‌های خود در تحقیق و توسعه ادامه می دهد و به توسعه مداوم خود مشغول می‌باشد و جایگاه رهبری خود را در تکنولوژی و عملیات ساخت و ابزارآلات حفظ کرده است. همین‌طور گروه سواچ به فعالیت در زمینه‌های مایکروالکترونیک و مایکرومکانیک و در بخش اتومبیل و خدمات وارد شده است. زمان بندی مسابقات به خصوص مسابقات المپیک و تکنولوژی‌های اندازه‌گیری که البته مزیت رقابتی برای شرکت نیستند، باعث شده است تا نام شرکت بیشتر در اذهان بماند.

در سال‌های آینده این شرکت قصد دارد به فعالیت‌های نوآورانه خود در زمینه تولید ساعت‌های مختلف ادامه دهد. البته معرفی محصولات جواهرنشان این شرکت هم می‌تواند به نوع خود سودآوری زیادی برای شرکت داشته باشد. درسال 2009 این شرکت دارای 5.142 میلیاردفرانک سوئیس گردش مالی، 903 میلیون فرانک درآمد عملیاتی و 763 میلیون فرانک سود بوده است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین