خبر
 

روبرتو كوين، پیشتاز جواهرات رنگارنگ و باشکوه

بيش از 25 سال است كه "روبرتو كوين Roberto Coin" يكي از مهره‌هاي صاحب‌نام صنعت طلا و جواهر به‌شمار مي‌آيد. آنچه كه بيش از به‌كارگيري رنگ‌هاي جذاب هنر رنسانس ايتاليايي جهان را به تحسين واداشته است، طراحي‌هاي خلاقانه و بديع اوست. 
روبرتو كوين شركت خود را در سال 1977 در "ويچنزا Vicenza‌"، شهري معروف در زمينه طلا و جواهر، در ايتاليا تاسيس كرد. در مصاحبه‌ي زير اندكي بيشتر با يكي از معروف‌ترين مارك‌هاي شناخته شده در سطح جهاني در صنايع اقلام لوكس آشنا مي‌شويم. 


چگونه وارد دنياي جواهرات شديد؟ 
روبرتو كوين: از نه سالگي حسي دروني مرا به سمت دنياي مد مي‌كشاند. از دوران جواني گرايشي خاص نسبت به لباس داشتم اما طراحي جواهر با تمامي آن‌ها تفاوت داشت. مي‌دانستم كه خلاقيت موجود در جواهرات مي‌تواند به روياهاي من جامه‌ي عمل بپوشاند. 

 از چه زماني دريافتيد كه مي‌توانيد حرفه‌ي طراحي جواهر را به بخشي از زندگي‌تان تبديل كنيد؟ 
روبرتو كوين: بيست و پنجم اكتبر 1975 در هتل ريچموند واقع در جزاير مانش هنگام صرف شام طي صحبتي با چند تن از دوستان تصميم نهايي خودرا گرفتم.

چگونه مهارت‌هاي لازم براي اين كار را كسب كرديد؟ 
روبرتو كوين: معتقدم كه هنر به صورت ژنتيكي، استعدادي طبيعي در ايتاليايي‌هاست، من هرگز به مدرسه‌ي طراحي نرفته‌ام اما طراحي مثل خون در رگ‌هايم جاري است. من از دوران راهنمايي عاشق هنر بوده‌ام: هر نوع هنري كه مرا به خود جذب كند. 

براي خلق مجموعه‌هايتان چه چيزهايي برايتان الهام‌بخش هستند؟ 
روبرتو كوين: من از روياهاي پياپي، خيالبافي‌هاي مداوم و حس كنجكاوي‌ام الهام مي‌گيرم. با نگاهي دقيق درمي‌يابيد كه ما با ايده‌هاي زيبا از طبيعت، حيوانات و هنر در سراسر جهان احاطه شده‌ايم. 

در نمايشگاه ويچنزا، "طبيعت" درون‌مايه‌ي مورد علاقه‌ي بسياري از هنرمندان بود آيا اين موضوع در خصوص مجموعه‌ي شما هم صدق مي‌كند؟ 
روبرتو كوين:زندگي و طبيعت زيباترين چيزهايي هستند كه ما در دنيا با آن‌ها مواجه هستيم و حيوانات هم بخشي از آن به‌شمار مي‌آيند، به علاوه، پيش‌بيني مد روز امري بسيار حائز اهميت است مانند نقش‌مايه‌هاي گوره‌خر، ببر، گربه وحشي و زرافه كه به مدت پنج سال در دنياي مد محبوب بوده‌اند. 

فكر مي‌كنيد وجه تمايز شما با ديگر مارك‌هاي تجاري لوكس چيست؟ 
روبرتو كوين: در بسياري از كشورها بنا به دلايل متفاوتي نظير سياست آن كشور، صنعت اقلام لوكس چندان مورد توجه نيست. به همين دليل است جواهرات بيشتر نشاني از شأن اجتماعي به شمار مي‌آيند تا ابزاري براي خودنمايي و تظاهر، بنابراين با مشاهده‌ي جواهرات ساخت شركت ما احساس مي‌كنيد كه آن‌ها متمايز هستند. 

شما براي سبك رنگارنگ و باشكوه خود شهرت داريد. سنگ‌ها و رنگ‌هاي مورد علاقه‌ي شما كدامند؟ 
روبرتو كوين: سنگ محبوب من الماس است اما به ياقوت هم علاقه‌ي فراواني دارم به همين دليل است كه در قطعه‌كارهايم از آن به عنوان امضاي كار استفاده مي‌كنم در مورد فلزات هم بايد گفت كه طلا به خصوص طلاي صورتي و نارنجي را بسيار دوست دارم زيرا بسيار جذاب و زنانه هستند. 

كدام دسته از خانم‌ها مشتريان هميشگي روبرتو كوين هستند؟
روبرتو كوين: خانم‌هاي متفاوت، خانم‌هايي كه كسل‌كننده نباشند و همواره دوستدار طبيعت و زندگي باشند. او بايد علاوه بر زيبارويي، داراي سرشتي زيبا هم باشد. به اين ترتيب من هم به او اين فرصت را مي‌دهم كه جواهراتي بي‌نظير مطابق با سليقه‌ي خود داشته باشد. هماهنگي با مد روز هيچ‌گونه محدوديت سني ندارد. 

كداميك از مجموعه‌هايتان موفق‌تر بوده‌اند؟
روبرتو كوين: ما همواره به دنبال كسب موفقيت‌هاي بزرگ‌تر هستيم. من هميشه به آينده نگاه مي‌كنم و عاشق تمامي مجموعه‌هايم هستم و احساس مي‌كنم هنوز بهترين مجموعه‌ام را خلق نكرده‌ام. 

عمده‌ترين تاثير افزايش بهاي فلزات گران‌بها بر روي حرفه‌ي شما چيست و شما چگونه به آن پاسخ مي‌دهيد؟ آيا شما نگران بحران اقتصادي و ركود جهاني هستيد؟ يا اين‌كه اعتقاد داريد بازار جواهرات نفيس در برابر اين جريان‌ها ايمني دارد؟ 
روبرتو كوين:بازارهاي جهاني در حال حاضر اوضاع دشواري دارند كه بازار جواهرات نيز شامل آن مي‌شود. افزايش بهاي مواد خام(فلزات گران‌بها) هنگامي‌كه به طور مداوم رخ دهد به طور حتم براي توليدكننده، عمده‌فروش‌، خرده‌فروش و از همه بيشتر براي مشتري نهايي مشكل‌ساز خواهد بود. هزينه‌ها بيش از پيش اهميت يافته‌اند و حرفه‌ي ما امروزه با مشكلات مالي روبه‌روست. 

به لحاظ جغرافيايي كداميك از مناطق قوي‌ترين بازار شما محسوب مي‌شوند؟پيش‌بيني مي‌كنيد در آينده در كدام مناطق بيشترين رشد را داشته باشيد؟
روبرتو كوين:سرمايه‌گذاري بر روي بازارهايي كه از گذشته‌ها با محصولات ما آشنايي داشته‌اند بسيار حائز اهميت است زيرا در اين شرايط فرصت‌هاي جديد، كمتر فراهم مي‌شوند. هم‌اكنون روسيه منطقه‌اي مناسب است و ورود به بازار چين همچنان دشوار مي‌باشد. سال‌ها وقت لازم است تا بتوان صادرات به چين را آسان‌تر انجام داد. به نظر من "بازار جديد" همان راضي نگه‌داشتن مشتريان دائمي است. 


لطفاً توضيحي مختصر از فعاليت‌هاي روزانه‌ي خود به منظور آشنايي خوانندگان با زندگي طراح جواهر بين‌المللي ارائه دهيد. آيا شما هم از كارهاي تكراري مي‌پرهيزيد؟
روبرتو كوين:در زندگي من هيچ كار تكراري وجود ندارد زيرا خودم را درگير مسائل متفاوتي مي‌كنم به همين دليل زندگي روزمره‌ي من به اين ترتيب است:
اولين كارها از صبح و از باغچه‌ي منزلم، صرف صبحانه، صبح زود در محل كار حاضر شدن، پاسخ به تمامي مشتريان بين‌المللي‌ام با ارائه‌ي ايده‌هاي جديد، مفاهيم بديع، روش‌هاي جديد بازاريابي و به طور كلي به روز نگه‌داشتن آن‌ها آغاز مي‌شوند. 
پس از آن تمامي كارهايم: انجام هر كاري كه ضرورت دارد، كسب اطلاعات بيشتر در زمينه‌ي بانكداري، طراحي و به طور احتمالي تماس با شركت‌هاي مربوطه به منظور آگاهي از ايده‌هاي جديد آن‌ها در مورد طراحي داخلي. 
سپس برقراري تماس با تمامي شركت‌هاي تابعه‌ي روبرتوكوين در سراسر دنيا، صرف ناهار يا شام با خانواده و برخي اوقات دوستان و بعضي مواقع پختن غذا. در آخر هم پرداختن به امور منزل به طور مثال صحبت كردن با كوچك‌ترين پسرم، پياده‌روي يا تماشاي فيلم اما در صورت احساس خستگي يك راست به سوي تخت خواب مي‌روم. به هر حال من براي علاقه وافرم به زندگي معروف هستم.  

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین