خبر

نگاه ویژه دولت به بخش سلامت/ گردنه تحریم‌ها را پشت سرگذاشته‌ایم

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد ارومیه با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) پس از ورود به استان آذربایجان غربی به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن افتتاح این بیمارستان از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در آیین افتتاح این مرکز درمانی یکی از مصادیق عدالت اجتماعی را توسعه خدمات بهداشت و درمان دانست و گفت: بیمارستان میلاد ارومیه با سرمایه گذاری و همت تعدادی پزشک و بخش خصوصی ساخته شده و غیر دولتی بودن این بیمارستان یکی از نکات برجسته و مثبت آن است.

وی با تاکید بر این که سیاست جدی دولت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: مقام معظم رهبری با ابلاغ اصل 44 قانون اساسی کاری انقلابی، بزرگ و استثنایی در اقتصاد کشور انجام دادند که براساس آن هیچ سقف و محدودیتی برای سرمایه گذاری و رشد بخش خصوصی وجود ندارد.

جهانگیری افزود: متاسفانه افراد تنگ نظری وجود دارند که چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند اما این گونه اقدامات با سیاست های اقتصادی کشور، مصلحت جوانان و آینده کشور سازگار نیست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که توان بودجه دولت اندک است تصریح کرد: نباید از بودجه دولت انتظار توسعه داشت چرا که در حقیقت بخش خصوصی است که می تواند در توسعه معجزه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ احترام و حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در کشور ترویج شود، خاطر نشان کرد: باید دست کسانی که نسبت به تولید، سرمایه گذاری و ساخت مراکز درمانی اقدام می کنند را بوسید و زمینه فعالیت بیشتر را برای آنان فراهم کرد.

جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه هر گاه که خود پزشکان برای احداث بیمارستان اقدام کرده اند، تجهیزات و خدمات بسیار خوبی در مراکز درمانی احداث شده توسط آنان ارائه شده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: دولت علاقمند است شرایطی را فراهم کند که همه آحاد جامعه و حتی اقشار ضعیف نیز بتوانند از خدمات خوب و تجهیزات مناسب بهداشت و درمان بهره مند شوند که در همین راستا یک راهکار توسعه خدمات بیمه و بیمه مکمل است تا هر کس بتواند با پرداخت اندک از امکانات پزشکی و خدمات درمانی برخوردار شود.

وی با اشاره به اهتمام و تمرکز دولت تدبیر و امید بر طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: دولت توانست با اجرای این طرح گام های موثری بردارد که بر اساس آن پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم کاهش یافت و پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور فعال شدند.

جهانگیری گفت: اخیراً نیز اجرای مرحله دیگر برای پوشش اجباری تمام کسانی که فاقد بیمه درمانی هستند آغاز شد و با قوت تا رسیدن به این هدف که هیچکس بدون بیمه درمانی باشد ادامه خواهد یافت.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از پزشکانی که احساس مسئولیت از منابع شخصی خودشان چنین بیمارستانی احداث کرده اند اظهار داشت: ایران و از جمله ارومیه ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جذب گردشگر در عرصه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد و این بیمارستان نیز می تواند در کنار دیگر ظرفیت ها در زمینه توریسم درمانی خدمات قابل توجهی ارائه کند.

وی با بیان این که در مقطع فعلی به رونق توریسم و هر فعالیت دیگری که بتواند برای کشور منابع ارزی حاصل کند خیلی نیاز داریم، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی امروز که آمریکا تلاش دارد تمام منابع ارزی ایران را از بین ببرد سربازان خط مقدم جبهه کسانی هستند که در زمینه جذب منابع ارزی تلاش می کنند.

جهانگیری گفت: قطعاً شرایطی که آمریکایی ها در ماه های اخیر برای کشور پدید آورده و اخلالی در عرصه اقتصادی به کشور تحمیل کردند برای همیشه پایدار نخواهد ماند و با تلاش ها و تدبیر تمام مسئولان کشور بالاخره مجبور خواهند شد از این رویه خود دست بردارند و مطمئنیم این روزها به زودی به پایان خواهد رسید و روزهای روشن فرا خواهند رسید.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آذربایجان غربی از هر نظر الگو و نمونه است گفت: این استان با داشتن استعدادهای مختلف، جغرافیای منحصر بفرد و هم مرز بودن با سه کشور مهم همسایه و برخورداری ازظرفیت های گوناگون می تواند و باید یکی از استان های توسعه یافته باشد و بار مهمی از توسعه کشور را بر دوش بکشد.

وی افزود: در مقطعی که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده و تصور می کردند که می توانند اقتصاد کشور را دچار فروپاشی کنند، همت، صبر، تحمل و بزرگواری مردم و تلاش مدیران و خدمتگزاران ملت باعث شد که گردنه سخت و پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته و از بسیاری محدودیت ها و تنگناها عبور کردیم که تصور می شد نمی توانیم به راحتی از آن عبور کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از کانون های مهم صادرات، واردات و تعاملات مهم با دنیا است که می تواند نقش پراهمیتی در توسعه کشور ایفا کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: ارومیه نماد وحدت، همزیستی، یکپارچگی، سلحشوری، آزادی و آزادگی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با تاکید بر این که دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد بلکه باید گره گشای فعالیت بخش خصوصی شود، گفت: اولویت برای سرمایه گذاری در بخش سلامت با بخش خصوصی است اما این موضوع نباید باعث شود که استانداردهای سلامت و درمان را نادیده بگیریم.

منبع:
چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت 21:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین