خبر

مشارکت مالی ۷۰ درصدی چینی ها در پروژه ایرانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با پیگیری های سازمان منطقه آزاد ماکو، مشکل تامین سوخت گاز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ماکو از طریق انشعاب از خط لوله انتقال گاز ترکیه برطرف شد.

به گزارش پول نیوز، محمدرضا عبدالرحیمی گفت: به دلیل بستر سخت سنگی محدوده نیروگاه که باعث تاخیر در انتقال خط لوله گاز شد همچنین فرآیند طولانی اخذ مجوز از دولت ترکیه برای استفاده از انشعاب گاز، مشکلاتی را در انتقال سوخت این نیروگاه ایجاد کرده بود که خوشبختانه با پیگیری های بی وقفه سازمان منطقه آزاد ماکو و حمایت وزارت نفت با تامین سوخت گازوئیل این وقفه جبران شد و اخیرا نیز با انتقال خط انشعاب گاز به نیروگاه مشکل سوخت گاز آن نیز رفع شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در اخذ مجوزهای لازم در اسرع وقت، واگذاری زمین برای اجرای خط لوله گاز و اجازه ترخیص و استفاده از ماشین آلات خارجی جهت تسریع در اجرای پروژه با استفاده از مزیت های موجود در قوانین منطقه آزاد، اهتمام ویژه داشت، ادامه داد: باتوجه به اینکه این سازمان، توسعه زیرساخت ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، لذا یکی از مهمترین زیرساخت ها برای توسعه و رونق منطقه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق بوده که با تشویق و جذب سرمایه گذار خارجی فاز اول این نیروگاه سال گذشته به بهره برداری رسید.

عبدالرحیمی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی ۷۰ درصدی چینی ها با مشارکت ۳۰ درصدی داخلی و حمایت های سازمان منطقه آزاد منجر به بهره برداری این نیروگاه توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیون دلار در فاز اول شد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه با هدف تولید ۵۰۰ مگاوات برق آغاز و در فاز اول ۸۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است ادامه داد: این پروژه مشکلات زیادی در تامین سوخت داشت که با پیگیری‌هایی که مسئولین سازمان منطقه آزاد ماکو از وزرا و معاونین انجام دادند، بخشی از این مشکلات بر طرف شد، بطوری‌که در پیک مصرف برق توانست نیروی برق واحدهای صنعتی را حمایت کند. 

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به نیاز این منطقه برای طرح‌های توسعه ای منطقه در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تاسیسات گردشگری وزارت نیرو با حمایت های همیشگی، مجوز موافقت افزایش ظرفیت تولید و توسعه این نیروگاه را صادر کند.

منبع:
چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت 12:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین