خبر

کدام استان‌ها بیشترین حذف یارانه‌بگیران را داشته‌اند؟

سخنگوی ستاد حذف یارانه از کنار گذاشتن یک میلیون نفر از جمع دریافت کنندگان یارانه در ۲ ماه اخیر خبر داد و گفت: استان تهران در صدر فهرست حذف یارانه بگیران قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین میرزایی با اشاره به آخرین جزییات حذف یارانه نقدی در مهر ماه گفت: با احتساب 400 هزار نفر حذف شده از جمع یارانه بگیران در ماه جاری مجموعا بیش از یک میلیون نفر از صف دریافت یارانه نقدی کنار گذاشته‌ شده‌اند.

وی افزود، در شهریور ماه نیز نزدیک به 700 هزار نفر از جمع یارانه بگیران کنار رفته بودند، اما روند رسیدگی به اعتراضات همچنان ادامه دارد.

میرزایی با بیان اینکه، 100 هزار و 188 خانوار یا نزدیک به 400 هزار نفر در مرحله پرداخت یارانه نقدی مهر ماه از صف یارانه بگیران کنار رفته‌اند گفت: تا کنون 9 درصد از حذف شدگان به روند حذف خود معترض بوده‌اند اما 80 درصد دلایل مطرح شده آنها از سوی ستاد پذیرفته نشده است.

سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه، گفت: تاکنون 20 درصد دلایل معترضان به حذف یارانه نقدی رد نشده است و بایستی در مورد ادله آنها همچون ورشکستی، بیماری صعب العلاج و... راستی آزمایی مجدد صورت گیرد.

این مقام مسئول در خصوص پراکندگی جغرافیایی حذف شدگان از صف دریافت یارانه نقدی گفت: 38.5 درصد حذف شدگان از صف دریافت یارانه نقدی از استان تهران بوده‌اند.

وی افزود، استانهای  اصفهان با  8.2 درصد، فارس با 7.5 درصد، خراسان رضوی 6.9 درصد و استان مازندران با 4.4 درصد در رده‌های بعدی دارای بیشترین  جمعیت حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی قرار گرفته‌اند.

منبع:
یکشنبه 28 مهر 1398 ساعت 14:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین