خبر

بررسی غلتان بودجه۹۹ و ۱۴۰۰در مجلس/ بودجه به صورت ۲ساله ارائه نمی‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره بررسی بودجه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت غلتان بررسی می‌شود، به این معنا که اگرچه برنامه بودجه دوسال با یکدیگر بررسی می‌شود اما عددی که برای ۱۴۰۰ تصویب خواهد شد، بودجه مصوب دولت نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه بودجه سال ‌99 و 1400 به صورت دوساله به مجلس ارسال می‌شود، گفت: بودجه به صورت دو ساله به مجلس ارسال نمی‌شود، در واقع زمانی که بودجه سال 99 در حال تصویب است، بودجه 1400 را نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و سال آینده نیز در فصل بررسی بودجه، علاوه بر اینکه بودجه 1400 تصویب می‌شود نگاهی نیز به بودجه سال 1401 خواهد شد.

بودجه سال 99 و 1400 به صورت غلتان بررسی می‌شود

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال 99 و 1400 به صورت غلتان بررسی می‌شود، به این معنا که اگرچه برنامه بودجه دوسال با یکدیگر بررسی می‌شود اما عددی که برای 1400 تصویب خواهد شد، بودجه مصوب دولت نیست، در واقع بودجه دوساله بررسی می‌شود تا مشخص شود در سال‌های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که بررسی بودجه 1400 در سال جاری آیا همان اعتباری است که  در برنامه ششم توسعه برای آن پیش بینی شده؟ گفت: بله؛ در واقع بودجه سال 99 در مجلس تصویب می‌شود اما تنها شیوه عملیاتی شدن بودجه 1400بررسی خواهد شد، و بطور طبیعی در سال آینده بودجه 1400 تصویب می‌شود و بودجه سال بعدش که 1401 است، بررسی خواهد شد که این امر مغایرتی با قانون اساسی ندارد.

منبع:
چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 10:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین